Dwarsliggers lossen van de wagons

In samenwerking met Voestalpine hebben we weer iets nieuws ontwikkeld en toegevoegd aan onze mogelijkheden. Vanaf nu is het mogelijk om NS-90 dwarsliggers vanaf wagons te lossen in of naast het cunet waar de dwarsliggers uiteindelijk worden gemonteerd. Met deze manier van werken wordt het uitleggen van dwarsleggers effectiever en efficiënter uitgevoerd dan het lossen met een krol en flatlorrie. Het lossen van de dwarsliggers in het te bouwen spoor, behoort ook tot de mogelijkheden.

Het unieke aan deze nieuwe methode is dat de dwarsliggers in het midden worden opgetild. Op de traditionele manier worden de dwarliggers met een dwarsliggerklem aan de zijkanten opgetild. Echter vanwege de krappe ruimte in de wagons is dat onhandig want dan moeten de zijkleppen van de wagons worden geopend. Met onze nieuwe methode kunnen de zijkleppen dicht blijven. Daarnaast is de tang geschikt om vijf dwarsliggers tegelijk uit te leggen op 60 centimeter afstand van elkaar, of een andere afstand als dat gewenst is.

Al met al draagt dit enorm bij aan de effectiviteit en de efficiëntie van het transporteren en plaatsen van de dwarsliggers. Het zorgt dat aanzienlijk minder transportmogelijkheden nodig zijn op de projectlocatie. En dat draagt ook nog eens bij aan een verbeterde veiligheid op het project.

Heb je vragen over deze werkwijze? Of wil je weten we wat we op jouw project kunnen beteken, neem dan contact met ons op.

Met deze innovatie kunnen we effectiever, efficiënter en veiliger dwarsliggers lossen vanaf de wagons.